Proč má #czaffil špatné jméno?

Když se na české online marketingové scéně vysloví sousloví „affiliate marketing“, tak se můžete těšit na řadu rozporuplných reakcí. Bohužel velká část reakcí bude negativního charakteru, což je pro rozvoj affiliate marketingu v ČR velká škoda. Nevím, jestli si to affiláci neuvědomují nebo je jim to jedno, ale každý jejich čin dost ovlivňuje rozhodování osob, které se podílí na marketingovém řízení eshopů nebo jiných projektů, kde dochází k nějaké akci ve vztahu k návštěvníkům (zákazníkům).

V #czaffil scéně se často objevují komentáře vymezující se vůči různým marketingovým specialistům, nejčastěji proti SEO specialistům. Kromě toho, že v jednotlivých oborech mají affiláci velké mezery a většinou je pravda naopak na straně jimi kritizovaných specialistů, tak si tímto chováním samotní affiláci řežou pod sebou větev. Kdo asi bude rozhodovat o tom, jestli se spustí affiliate program nebo, jestli se mu bude přikládat významnější role v marketingových strategiích?

Kromě tohoto „pošťuchování“ se s online specialisty, je affilákům často vytýkáno i sobecké chování, kdy neberou velký ohled na propagované inzerenty ani způsob propagace a jde jim čistě o svůj prospěch. Dnes se to do jisté míry opět potvrdilo, když se známý affilák vyjádřil k momentální nepříjemné situaci kolem eshopu LevneElektro.cz.

LukasP

Informací o nastalé situaci není mnoho a podle dostupných informací to bohužel vypadá, že je v tom tento eshop nevinně. O to víc mě mrzí, že se k tomu musí někdo vyjadřovat takovýmto způsobem. Copak se affiláci musí hned slétávat jako supi? V této chvíli je lepší se k jejich problémům vůbec nevyjadřovat a pokud již máte nutkání, tak je vhodnější vyjádřit podporu. Podporu můžete vyjádřit třeba i výzvou ke spuštění affiliate programu, pokud se jim podaří problémy vyřešit. Nebyl by to lepší způsob, jak si ukousnout trochu koláče z jejich 1,5 mld. obratu, než se těšit z toho, že zákazníci přejdou ke konkurenci?

Chcete, aby #czaffil rostl a dále se zvětšovala nabídka zajímavých affiliate programů? Tak se chovejte rozumněji k provozovatelům i specialistům!

2 komentáře u „Proč má #czaffil špatné jméno?

  1. O spuštění affil programu jsem u CJ žádal 2x, jenže zrovna levneelektro.cz je eshop s tak nízkými maržemi, že by nebyli konkurence schopné provize oproti mallu či kase, i tak jsem jim psal ať je zkusí oslovit. Mohli to dohnat konverzním poměrem.

    V tweetu je samozřejmě notná dávka ironie, není to nic přejícího, ba naopak je mi to líto. Což mě mrzí, že z mého tweetu není až tak poznat. Na druhou stranu proč nevyužít podobných šancí. Myslíš si, že samotné eshopy si nemnou ruce na pravidelné zákazníky levneelektro, že je nebudou chtít získat, že se na ně neslítnou jak supi?? V tom nevidím rozdíl mezi affilákem a provozovatelem eshopu.
    LukasP poslední článek…3 základní druhy affilákůMy Profile

    1. Pohybují se v oboru, ve kterém jsou nízké marže, ale mají již dostatečný vysoký obrat, aby marže byla na podobné úrovni jako u jiných velkých eshopů. Provize by tudíž mohla také být na podobné úrovni, však i Mall a Kasa mají různou výši provize podle toho, jak vysoká je marže konkrétního zboží (kategorie).

      Samozřejmě, že je budou chtít získat. O to se snaží samozřejmě i teď. Jen ta formulace a načasování bylo nešťastné. Jednoduše mi přijde podobná diskuze naprosto nevhodná.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge