Souboj systémů pro copywritery: Copywriting.cz versus Copywriteri.cz

Pokud se na internetu pohybujete delší dobu a daří se vám, tak se patrně nevyhnete situaci, kdy se budete muset poohlédnout po copywriterovi, který vám pomůže s tvorbou obsahu pro váš web. Možnosti, jak si ulehčit práci, jsou v podstatě dvě. Buďto se obrátíte na specializovanou copywriterskou agenturu nebo si copywritera naleznete sami.

Kde ale takového copywritera najít? Jak se nespálit a neobrátit se na copywritera, který nejenže nedodržuje termíny, ale navíc odvádí i nekvalitní práci?

Dříve se lidé obraceli především na servery sdružující všechny internetové podnikatele, např. Webtrh.cz nebo Webdeal.cz. Někteří se pokoušeli najít vhodné copywritery i na pracovních portálech typu Jobs.cz a Práce.cz. Ačkoliv byla odezva dostatečná, tak najít slušného copywritera byl velký problém. Poslední dobou se však na českém internetu objevily dva zajímavé portály – Copywriting.cz a Copywriteri.cz.

Oba portály mají za úkol usnadnit cestu k nalezení správného copywritera. Přesto se od sebe dosti liší.

Za portálem Copywriting.cz stojí dvojice namixovaná z dravého a pracovitého mládí v podobě Otakara Pěnkavy a ostříleného matadora z oboru SEO Honzy Linharta. Oproti tomu portál Copywriteri.cz mají na svědomí mladí podnikatelé Jiří Rostecký a Adam Pýcha, kteří spolu tvoří společnost iParťák.

Dá se předpokládat, že více zkušeností mají provozovatele portálu Copywriting.cz, přesto si troufám tvrdit, že portál, který připravili pánové ze společnosti iParťák, je na lepší úrovni. Web Copywriteri.cz je uživatelský přívětivější a je v něm díky pokročilým možnostem filtrování snadnější najít vhodného copywritera. Copywriterské profily jsou mnohem podrobnější a navíc copywriteři vystupují pod svými pravými jmény a nikoliv nesmyslnými přezdívkami. Další vychytávka, kterou chválím, je možnost hodnocení copywritera, takže se web Copywriteri.cz přibližuje technicky k webu NaVolneNoze.cz, který sdružuje nezávislé profesionály.

Pokud patříte mezi copywritery, tak je zde jedna velmi podstatná skutečnost – na Copywriteri.cz neplatíte nikomu žádnou provizi. Na Copywriting.cz ano.

Co dodat na závěr. Copywriting.cz odstartoval svůj běh již před pár týdny, přesto ho Copywriteri.cz dle mého názoru již pár hodin po spuštění předčili. Doufám, že duo Pěnkava – Linhart zvedne hozenou rukavici a pokusí se opět dostat do čela. Budu jedině rád, když mi podobné weby usnadní výběr copywritera!

Copywriteři, neváhejte a registrujte se na Copywriting.cz a Copywriteri.cz!

 

 

13 komentářů u „Souboj systémů pro copywritery: Copywriting.cz versus Copywriteri.cz

  1. Dovolím si reagovat – konkrétně čím nás konkurenční portál předčil? V článku jsem nenašel žádnou konkrétní zmínku nebo našel, ale tuto funkci máme také. Naopak jsem našel spoustu opominutých výhod našeho systému.

    Ad. provize – ano, při používání našeho systému si účtujeme provize (vyjma sekce Guestblogging, která nabízí hned 2 způsoby, inzerent si zadá web a copywriteři se sami ozvou pokud chtějí na tento web napsat článek a publikovat jej; nebo copywriteři vloží článek a čekají až jim inzerenti navrhnou nějaké weby). My máme provize, konkurence zase dává k profilům copywriterů tlačítka na objednání textu, čímž copywriteři přicházejí o zakázky. Každý projekt má jinou strategii výdělku a každému bude vyhovovat něco jiného.

    Ad. přezdívky – kdo chce ten si může dát reálné jméno. Neomezujeme jej. Naopak bych řekl, že přezdívky se pamatují často i lépe. Kdo chce mít jméno, tak jej tam má.

    Ad. hodnocení – ale to my také máme a nejen spokojenosti, ale hlavně spolehlivosti. Navíc každé hodnocení je podloženo nějakou prací, nemůžete přijít a jen tak dát copywriterovi (jak kladné/tak záporné) hodnocení, což nám umožňuje právě integrovaný kreditní systém a účtování si provizí. Navíc v následujících dnech plánujeme automatickou kontrolu detekcí duplicit v textu.

    Ad. filtry – ano, toto je naše slabina. Filtry máme v plánu, ale zatím jsme je nerealizovali, protože dokud v systému není spousta položek, tak jednoduše nejsou potřeba. Tam kde je to potřeba je přehled copywriterů, tam se ale filtrování objeví ještě během dnešní noci. Všemi připomínkami se pečlivě zabýváme a přidáváme do systému v co možná nejkratším čase.

    Děkujeme za zmínění systému Copywriting.cz, doufáme, že budete se systémem spokojen!

    1. V článku zmiňuji, že jde pouze o můj osobní názor. Nejde o to, jestli danou funkci máte, ale v jakém provedení.

      Např. copywriterské profily jsem kritizoval již na Twitteru. Poté jsi provedl úpravy, ale trochu se obávám, že přišly pozdě a proto je hodně profilů vyplněno podle původních možností. Navíc i upravené profily obsahují málo informací s ohledem na to, že se rovnou přistupuje k objednávce služeb. Řekl bych, že profily mají na dostatečné úrovni vyplněny řádově jednotky copywriterů a i tam bych uvítal možnost se nejprve s nimi spojit a až poté zadat práci.

      Absenci filtru vnímám jako fatální chybu. Pokud se nepletu, tak je v systému cca 150 copywriteru a už teď se to špatně prochází.

      Způsob hodnocení je lépe řešeno u Copywriteri.cz. Zatímco u Copywriting.cz musí copywriter nejprve napsat texty přes systém, aby mohl být ohodnocen, tak na Copywriteri.cz to funguje obdobně jako na Navolnenoze.cz. Předpokládám, že většina copywriterů již nějaké zkušenosti má, tak proč čekat na hodnocení až na uskutečnění zakázky přes systém?

      Přezdívky – to je věc názoru. Já se domnívám, že by v seriózní spolupráci měl člověk vystupovat pod svým jménem. Jméno má člověk jenom jedno, takže si ho nebude chtít zkazit. Přezdívek můžeš mít, kolik chceš.

      Provize – beru, že nějak web i sebe musíte živit. Přesto by asi dala většina copywriterů přednost variantě nulové provize plus kontakt na copywriterskou agenturu. Samozřejmě skutečné výdělky se budou odvíjet hlavně z trafficu, který oba weby nabídnou.

      Doufám, že na tebe článek nepůsobil ve stylu „Copywriting.cz je k ničemu…“ Ba naopak doufám, že díky další konkurenci se zase posunete na další úroveň. Uvedli jste podobně komplexní web na český internet jako první, takže jste se nemohli poučit z cizích chyb. Teď již máte zpětnou vazbu, tak je pouze na vás, jak se k tomu postavíte. Doufám, že to bude pozitivní reakce 🙂

      1. Osobních názorů si ceníme, ale musí být podloženy konkrétními příklady. Protože jinak se z toho nemůžeme případně poučit a funkce zlepšit. Ale i přes tyto nedostatky jsme rádi za uvedení systému v článku.

        Ad. profily – ano, ještě nějaké úpravy byly a budou. Máme pár plánů jak tohle řešit. Systém je to komplexní, spousta věcí nás hned nenapadla nebo jsme je plánovali přidat později. Protože kdybychom měli systém spustit až bude vše co nás napadne hotové, tak bychom jej nespustili nikdy.

        Ad. provize – to už je věcí pohledu. Někomu to může vyhovovat, jinému ne. Každopádně účast copywritera v jednom systému nezakazuje jeho účast i v jiném. Robustní systém nám umožňuje dát copywriterovi jistotu, že inzerent skutečně zaplatí. Pokud dostane text, tak již musí mít dobitý kredit, který se mu zablokuje.

        Ad. filtry – u copywriterů je to chyba, tam je jich opravdu hodně a filtry chybí. Nicméně částečně to lze zmírnit řazením sloupců, které tam je už od začátku. V některých případech je to ale nedostatečné.

        Ad. jméno – co brání copywriterovi vyplnit smyšlené jméno? Kdo chce podvádět bude podvádět vždy. Tohle necháváme na copywriterech, do ničeho je nenutíme. Často mají své jméno uvedené v popisku.

        Ad. hodnocení – pokud už má copywriter nějaké zkušenosti, ať si do popisu vloží své reference. Tím ukáže, že má nějaké zkušenosti už z dřívějška a není nováčkem.

        Za zpětnou vazbu děkujeme, netajíme se tím, že systém není dokonalý. Přestože od spuštění systém ušel kus dlouhé cesty vývoje, stále je tam (a stále bude) co zlepšovat. Ale pečlivě sbíráme veškeré poznatky a názory a službu upravujeme tak aby byla každým dnem lepší a lepší.

        1. Rozumím a chápu postup, který jste zvolili. Sám dávám přednost co nejrychlejšímu zprovoznění a následným úpravám. Proto jsem také psal, že chyby, kterých jste se dopustili byly zapříčiněny tím, že jste šli na trh jako první.

          Projekt budu i nadále sledovat. Těším se na další verzi systému!

          1. Od pátku běží úprava systému, která přidala do systému kromě filtrů copywriterů také typy textů, které copywriteři píší a spoustu dalších drobnějších úprav. V následujícím týdnu představíme další úpravy a vylepšení systému.

  2. Hmm zajímavý web ti CopyWriteri.cz a jsem rád, že jsem si to tady u tebe hned ujasnil, na Twitteru v tom mám vždycky zmatek. Mě osobně to taky zaujalo víc, i když projekty Jirky moc nemusím (mám k tomu nějakou averzi). Možná si tam i nějakého kopíka objednám, ale nechápu, jak to chce Jirka monetizovat, když si nebere provize. Možná placené profily nebo tak něco…Ale je dobře, že vznikla konkurence, ta službám vždycky pomůže 🙂
    Radek poslední článek…Chcete mít vlastní webovky, ale nevíte, jak na to?My Profile

      1. Toho jsem si ani nevšiml. Jenom doufám, že ikonka „Doporučený copywriter“ se nebude umisťovat pouze výměnou za peníze, ale bude se zakládat i na skutečném ověření, aby to pak nebylo ve stylu zakoupení zlatého pozlátka na zrezivělé auto.

    1. Osobně mezi těmi pojmy vidím velkou podobnost. U doporučeného copywritera očekávám kvalitu, takže by se ikonka „Doporučený copywriter“ neměla odvíjet pouze od toho, zda copywriter zaplatil nebo ne.

      Pokud bych si měl vybrat, tak spíše dávám za peníze ikonku „Ověřený copywriter“, což by se dalo udělat na základě ověření doložených referencí. Takže by hned bylo jasné, že si copywriter nevymyslel své reference.

      Naopak ikonku „Doporučený copywriter“ bych dal pouze v případě např. 5 kladných referencí v systému Copywriteri.cz a navíc po osobním zhodnocení textů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge