Redesign affilshopu zaměřeného na trička

Nedávno jsem psal o tom, že již nechci dělat weby, za které bych se styděl. Proto bych vám dnes chtěl představit affilshop, který jsem redesignoval a od základů předělal.

Začátkem roku se na českém internetu roztrhl pytel s affilweby zaměřených na prodej triček. I přes počáteční pesimismus jsem si to také chtěl vyzkoušet, vždyť všude bylo slyšet plno chvály, jak lze na tričkách snadno vydělávat. Netrvalo to dlouho a v aukci jsem zakoupil doménu Trikonator.cz. Jak už tomu bývá, tak počáteční nadšení vyprchalo ihned po zakoupení domény, proto mi trvalo několik týdnů než jsem spustil začátkem května aspoň základní web. Webu se ze začátku vůbec nedařilo a dokonce jsem se web snažil prodat. Neúspěšně. Sice jsem byl s kupujícím již dohodnutý, ale na poslední chvíli si koupi rozmyslel. Což mě namotivovalo a já se webu začal více věnovat.

Základní web byl v provozu až do začátku října, tedy několik měsíců od spuštění. Poslední týden jsem se věnoval předělání webu do současné podoby. Během zkoušení nových věcí jsem si poprvé vyzkoušel např. práci s XML. Škoda, že jsem nezjistil dříve jaká je to vychytávka 🙂

Nebudu vás dlouho napínat, starou verzi si můžete prohlédnout na obrázku.Trikonator.cz - vtipná trička s potiskem

Novou verzi webu naleznete na Trikonator.cz

Prosím o nelítostnou kritiku! Co byste změnili/vylepšili?

9 komentářů u „Redesign affilshopu zaměřeného na trička

    1. Pokud jsi měl na mysli WP All Import, tak je to on. Snadno se s ním používá XML a navíc můžeš plugin použít na neomezeném množství domén.

      Na hodnocení změn je brzo, protože mi vlivem změny URL poklesla návštěvnost a vlivem tlačítka „Do košíku“ se snížila proklikovst do koncového eshopu. Na druhou stranu je snížená proklikovost kompenzována vyšší mírou konverze. Patrně do eshopu posílám již skoro rozhodnuté zákazníky. (Soudím tak na základě statistik z tohoto týdne, prodejů ale neproběhlo tolik, abych to mohl generalizovat)

      Doufám, že se webu bude dařit lépe než v předchozí verzi. Jinak by byla práce a utracené peníze zbytečnou investicí.

  1. Tento plugin posouvá WP v použití pro affiliate zase o kus dál, už jen ta možnost jednoduše zadat co se bude načítat pomocí XML je super. Člověk by kolikrát potřeboval tahat jen skladovou dostupnost a cenu, protože dělat identické kopie pomocí XML je blbost. Podobné rozšíření jsem hledal i pro Joomlu, nicméně vývojáři ho dělají jen pro Virtuemart a dávat na web celý obchod jen kvůli affilu je nesmysl. Poptával jsem vytvoření i u některých našich vývojářů, bez úspěchu, většinou to hořelo na ceně. Pokud si firma řekne za vytvoření 50k tak se museli zbláznit. Když jsem jim napsal, proč rozšíření nenapíšou a nedají ho do své nabídky tak jako mají ostatní rozšíření a daleko složitější za cenu kolem 100 euro, odpověď že by asi nebyl zájem mně překvapila. Na fórech pro Joomlu po tomto rozšíření pátrá denně několik lidí a oni napíšou že by nebyl zájem. No checht.
    Josef P. poslední článek…Affiliate program na aukce článků a textů pro vaše webyMy Profile

    1. Souhlasím, že je nesmysl pomocí XML dělat pouze kopie. Osobně jsem si pomocí pluginu natahal jenom produkty a ceny. Popisky jsem sice taky natahal, ale už se pracuje na originálních, abych měl lepší šanci v SERPu.

      Výhodou tohoto pluginu je, že je schopen importovat jak do normálních příspěvků/stránek, tak právě do eshopového řešení v podobě Woocommerce.

  2. Ten plugin je fakt dobrej, já mám připravenou kostru na tričkovej affil taky a právě cena a dostupnost by se mi hodili tahat přes XML, no uvidíme, třeba to ještě nějak vymyslím. Protože tam bude víc prodejců triček, bylo by to sice komplikovanější, ale dá se to. Mám trošku jinej koncept než ty, stránka s tričkem vypadá takto http://www.1bloger.cz/images/forum/tricka_kostra.jpg , schválně jsem dal jako výstupní tlačítka koupit (u tebe do košíku) protože mám zájem hlavně o lidi, co už jsou více méně pro nákup rozhodnutí, proto tam mám víc informací. No uvidíme, příští týden to jde do světa, tak se necháme překvapit 🙂
    Josef P. poslední článek…Affiliate program na aukce článků a textů pro vaše webyMy Profile

    1. Udělej to na WP, kup plugin a budeš mít po starostech 🙂 Možná to tak nevypadá, ale taky na webu mám více prodejců a další chystám v budoucnu. Mimochodem, další zajímavý tričkový eshop plánuje spustit vlastní affiliate program během cca 2 týdnů.

      Kostra vypadá dobře, tak pak o tom taky napiš na blog nějaký info. Myslím, že takové rozdíly mezi „Koupit“ a „Do košíku“ nebudou. Oba dostatečně vyfiltrují opravdové zájemce, což dokládá i moje reakce na MKurriho komentář. Míra prokliků klesla, ale konverze vzrostly.

      Jsem zvědavý, komu se bude více dařit 😀

  3. Ahoj Štefane, je to skvělá práce. Na základě e-mailu tedy zasílám připomínky k affilwebu.
    1. na první pohled vypadá affilweb jako klon e-shopu, což může mít příznivý vliv na konverze, návštěvníci při přechodu na cílový web nebudou tak zmateni. Možná bych si jen více pohrál s logem Trikanator.cz a přidal nějaké moto nebo popisek o co se jedná, Pečlivý výběr kvalitních triček, nebo recenze triček pohromadě.
    2. SEO nevím zda nebudou mít vyhledávaše problém s nedostatkem textu na úvodní stránce a duplicitami v detailech triček. Možná bych zamakal více na copywritingu a to jak na úvodní stránce tak v detailech.
    3. na úvodní stránce zobrazuješ top prodávané produkty OYEB a Nobody is Perfect, možná bych celou úvodní stránku cílil na nejprodávanější zboží viz: http://www.trikator.cz/top20
    4. košík vpravo nahoře je trošku matoucí, asi bych tam dal třeba e-shop trikator, že tento magazín vznikl ve spolupráci s Trikator.cz nebo něco takového viz (praskyslim.cz)
    5. text do košíku bych změnil na Více informací, nebo Objednávka zde
    6. sdílení na facebooku v detailu recenze bych upravil tak aby po kliku se natáhnuli informace s meta tagů pro FB, pokud teď dám sdílení na FB zobrazí se to takto:http://cl.ly/image/1I3l2I1i1K3h a to je nepěkné a nebude to mít dobré konverze
    7. na úvodu se snažíš pracovat s kontakty za slevu a kupón, zjednodušil bych to aby se návštěvník nemusel proklíkávat na detail ale aby měl možnost zadat mail už na úvodní stránce (input) a tlačítko přihlášení a to samé udělat v detailu recenze kde už s tímto vůbec nepracuješ
    8. brýle mají nějaké nepěkné náhledy: http://www.trikonator.cz/kategorie/bryle/

    Věřím že ti feedback pomůže a nastartuje tvé konverze:)
    frances poslední článek…Rozhovor: Julie Tebeka (NetAffiliation.com)My Profile

    1. Díky za kritiku. Na některých bodech se již pracuje, další body budou testovány po přeindexování a zvýšení návštěvnosti, abych mohl měřit dopad.

      Taktéž doufám, že se konverze nastartují 😀

  4. KAŽDÝ MĚSÍC VYLOSUJEME JEDNOHO NÁVŠTĚVNÍKA, KTERÉMU ZAŠLEME TRIČKO. PŘIDÁŠ SE? Nápad dobrý, ale není to loterie.
    Chválím článek, píšeš hezky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge