Jak jsem se dostal k internetovému marketingu?

Dnes bych se chtěl trochu ohlédnout za minulostí a poodhalit příběh o tom, jak jsem se dostal k internetovému marketingu a také proč jsem u něj nakonec zůstal.

Pohodlně se usaďte a čtěte…

Před mnoha lety, ještě na základní škole, jsem byl hodně zapálen do mobilů a věcí kolem počítačů. Četl jsem mnoho časopisů, sháněl jsem si nové informace, věděl jsem o každé „blbůstce“ v mobilu a vyznal jsem se v mnoha pojmech a modelech spojených s počítači. Očekával jsem, že se do budoucna budu nadále těmito tématy zabývat a studovat.

Bohužel jsem tehdy netušil, že budu patřit do studijního ročníku, který bude pro mnohá rozhodnutí naší vlády, zároveň testujícím ročníkem. První rozhodnutí vlády, které se mně výrazně dotklo, byla změna způsobu podávání přihlášek na střední školy. Z klasického modelu „2 přihlášek a jistoty druhého kola přijímacího řízení“ se přešlo na model „1 přihláška a nejistota uskutečnění druhého kola přijímacího řízení“.

Jako 14letý mladík jsem byl postaven před složité rozhodování. Podat si přihlášku na střední školu zabývající se elektrotechnikou a informatikou a doufat, že splním přijímací požadavky, nebo v opačném případě doufat, že se otevřou druhá kola přijímacího řízení na kvalitních školách (gymnázia či obchodní akademie). Nakonec jsem se rozhodl jít cestou jistoty a podal jsem si přihlášku na všeobecné gymnázium, kde jsem měl díky slušnému prospěchu jistotu přijetí. Navíc se na tomto gymnáziu pravidelně vyučovalo programování jako volitelný předmět, takže jsem se domníval, že zas tak moc toho neztratím a i nadále si půjdu svou cestou studia svého koníčka.

Vystřízlivění přišlo ve chvíli, když jsem zjistil nemilou zprávu, že se programování jako volitelný předmět  v mém ročníku neotevře a místo něho jsem si musel vybrat jiný volitelný předmět. V podstatě jsem změnil studijní zaměření. Moje volba padla na geografii a od té doby se výrazně začaly měnit moje myšlenky a záliby. Již jsem se nezajímal tolik o mobily a počítače, ale místo toho jsem se věnoval spíše celosvětovému dění. S odstupem času musím konstatovat, že tohoto rozhodnutí nelituji. Domnívám se, že by měla geografie hrát ve vzdělávání mnohem větší roli, protože poskytuje skvělý rozhled o světě.

Doba na střední škole rychle uplynula a přišlo rozhodování, jakým směrem se dále vydat, jakou si vybrat vysokou školu? Popravdě jsem se nemusel moc dlouho rozhodovat, protože mě geografie opravdu zaujala a naopak dění kolem mobilů a počítačů jsem již skoro nesledoval a ani mě to již nijak nelákalo. Proto jsem neuvažoval o studiu informatiky nebo internetového marketingu a zvolil jsem zajímavý studijní obor „Ekonomická a regionální geografie“ na ZČU v Plzni.

Vše nasvědčovalo tomu, že se moje budoucnost nebude točit kolem internetu, ale naopak například kolem geologie, územních plánů nebo demografickému vývoji.

Možná se ptáte, co se stalo, že jsem se opět přiblížil počítačům, konkrétně internetovému marketingu?

Odpovědí jsou domény.

V letech 2010/2011 jsem bydlel na bytě spolu s dalšími studenty z různých fakult. Jeden z nich podnikal a mimo jiné vlastnil i pár domén. Díky němu jsem se začal o domény trochu více zajímat a zjistil jsem, že si na jejich vlastnictví mnoho lidí založilo své podnikání a co víc, dokonce na nich zbohatli!  V naivní představě jsem pár týdnů poté registroval svoji první doménu Livepoint.cz a doufal, že se na mně usměje štěstí a také zbohatnu 😀 Předem mohu prozradit, že tomu tak nebylo a doménu jsem prodal za cenu registračního poplatku, takže jsem aspoň o nic nepřišel.

Na druhou stranu registrace této domény byla cennou zkušeností, která podnítila moji zvědavost. Začal jsem i nadále studovat informace kolem domén a způsobu jejich monetizace. Postupem času jsem se začal přiklánět k myšlence, že domény nebudou pro mě tou správnou cestou ke bohatnutí. Proto jsem se začal zajímat o tvorbu webů a hlavně jejich monetizaci.

Po přibližně 1 ročním studiu domén a způsobu monetizace webů, jsem se rozhodl pro affiliate marketing. Na jaře roku 2012 jsem se odhodlal k činu a zakoupil  první web, který měl za úkol splnit jednoduchý cíl. Jako správný student jsem neměl velké nároky a proto mi měl web za 1 rok vydělat na letní dovolenou. 🙂 Hned po pár měsících jsem zjistil, že mi internetový (hlavně affiliate) marketing může za rok vydělat ne na 1, ale hned na několik dovolených. Proto jsem neváhal, vyřídil jsem si živnosťák a začal se monetizaci webů zabývat trochu víc…

Život je o náhodách…

Nebýt rozhodnutí české vlády o změně způsobu přijímacího řízení, tak patrně dnes programuji a o marketing se moc nezajímám. Naštěstí se tomu tak stalo a já si mohl rozšířit obzory studiem geografie a připlést se na byt, který mi změnil život. Byla to patrně velká náhoda, že jsem se ocitl na bytě právě se studentem, který vlastnil domény, ale to je právě ta krása života, že člověk netuší, kam ho budoucnost zavede. Proto si nezoufejte pokud vám někdo hází klacky pod nohy. Všechno špatné se může v dlouhodobém horizontu ukázat jako skvělá změna plná příležitostí!

4 komentáře u „Jak jsem se dostal k internetovému marketingu?

  1. veľmi pekná náhoda, na slovensku ministerstvo tiež neustále testuje na žiakoch rôzne novely zákonov a chudáci teraz nevedia čo sa majú uiť, keď každý rok idú podľa novej reformy

  2. Štefane já zastávám názor, že vše co se nám v životě děje, se děje z určitého důvodu a prostě sis to do života přitáhl 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

CommentLuv badge