V minulém článku jsem psal o tom, jak jsem se dostal k internetovému marketingu. Dnes bych si chtěl trochu zrekapitulovat první rok podnikání, jak se mi dařilo i nedařilo dosahovat stanovených plánů.
Před pár měsíci jsem mohl oslavit 1 roční výročí mého „podnikání při studiu“. Pojďme se na ten 1 rok podívat.
Pokud se ohlédnu na odvedenou práci s ohledem na množství věnovaného času, tak jsem opravdu spokojen. Na druhou stranu zaostávám za finančním plánem, který jsem si stanovil koncem minulého roku. Příčinu tohoto neúspěchu mohu hledat jednak v malém úsilí věnovanému podnikání způsobenému studijními povinnostmi, ale také nepřízni osudu, kdy jsem musel 1 ze svých nejvýnosnějších webů v podstatě odříznout kvůli neprofesionálnímu jednání provozovatele affiliate programu.
Co jsem se naučil za první rok?
Tím nejdůležitějším, co mi dal poslední rok, bylo zjištění, že mnoho věcí je ve skutečnosti odlišná od toho, jak působí navenek. Když jsem začínal s affiliatem, tak jsem si pod tím představoval relativně snadný výdělek, vždyť přeci stačí pouze sehnat návštěvnost pro své weby. Bohužel tomu tak není, s affiliatem jsou spojeny další úkony jako SEO, ovládání sociální sítí, copywriting a také trochu porozumění tvorbě webu. Za první rok jsem mohl přičichnout ke všem těmto činnostem a díky tomu si uvědomuji, že jsem mnohé věci dělal špatně, respektive neefektivně a tak se mohu do budoucna o tyto zkušenosti opřít a pracovat lépe.
Velkou zkušeností pro mě bylo vyjednávání při nákupu domén a webů. Za první rok podnikání jsem koupil kolem 20 domén a webů a proinvestoval pro mě zajímavou částku. Snad to byly rozumně investované peníze 🙂
Zároveň jsem si uvědomil, že nejsem člověk, který by zvládl věnovat svoji pozornost několika projektům. Velká roztříštěnost mi ubírala chuť pracovat a také kreativitu při rozvoji projektů. Kvůli tomu se úspěch dostavil později, než by tomu patrně bylo, kdybych se věnoval pouze několika webům.
První rok považuji za rok, ve kterém jsem se spíše učil a poznával, co mi vyhovuje. Teprve následující roky budou rozhodovat o tom, jestli to byl promarněný nebo úspěšný rok. Věřím v lepší variantu! Právě uvědomění si vlastních chyb a neúspěchů vás posouvá kupředu a přibližuje úspěch.
Já se snažím udržovat jen kvalitní weby a ty menší dělat tak, abych se k nim nemusel příliš často vracet. Cílení na jednoho affil partnera je nebezpečné, snažím se dělat obsahový web tak, abych mohl ideálně využít partnery alespoň dva. Podmínky monetizace se mění, ale kvalitní obsah se dá nějak využít vždycky.
basti poslední článek…Změny na blogu
Follow @StefanKuska
K podobnému názoru jsem již také dospěl a v následujících měsících se jím budu řídit. Dosud jsem dělal spíše menší weby s minimálními časovými nároky. Bohužel podobné weby nelze moc vylepšovat a zlepšovat monetizaci. Celkově je lepší pracovat na větším projektu, ale o tom bych se rozepsal v nějakém z příštích článků. 🙂
Follow @Cestujlevnecom
Každý si tím musí projít 🙂 já měl to štěstí, že jsem chtěl jít vždy proti proudu, tak jsem se soustředil celý rok jen na jeden web. A musím říct, že se to rozhodně vyplatilo…
Také doporučuji segmentovat příjem mezi více zdrojů na jednom webu. Minimálně pak podpořit klikací reklamou, jak jsi poradil kdysi ty mně!
Dave poslední článek…Srí Lanka: letenky do Kolomba v sezoně – 8.675 Kč
Follow @StefanKuska
Souhlasím, že se ti to vyplatilo, ale počkej až se do toho zase opřu 😀
Sice by s námi asi mnoho lidí nesouhlasilo, ale myslím, že je lepší monetizovat web více kanály. Možná se tak o nějaké % sníží výdělky (já to tedy nezpozoroval), ale hlavně pak člověk nekouká jako kůl v plotě, když jeden zdroj příjmů vyschne.
Follow @Cestujlevnecom
Nezpozoroval jsem žádné snížení – ani při nasazení 2 hotelových affilů.
Dave poslední článek…Zájezd: Pattaya, Thajsko na 9 až 15 dní – 13.338 Kč